środa, 27 maja 2009

KONIEC BADANIA Z FASOLKĄ...;***


Tematem badania, które przeprowadziłam był: WPŁYW MATERIAŁU ZAPASOWEGO NA KIEŁKOWANIE FASOLI.

Pierwszego dnia przygotowałam szalki Petriego - wyłożyłam watą i zmoczyłam wodą. Następnie wybrałam 9 równych fasolek. 3 pozostawiłam na pierwszej szalce bez zmian, od kolejnych trzech odcięłam połowę, a od pozostałych 1/4. Przez kolejne dni systematycznie podlewałam nasiona.
Już po pewnym czasie zauważyłam zmianę.
25.05
CAŁA FASOLKA - 0 wykiełkowanych
POŁÓWKA - 1 wykiełkowane
3/4 - 1 wykiełkowane
27.05
CAŁA FASOLKA - o wykiełkowanych
POŁÓWKA - 1 wykiełkowane
3/4 - 2 wykiełkowane
29.05
CAŁA FASOLKA - 0 wykiełkowanych
POŁÓWKA - 2 wykiełkowane
3/4 - 2 wykiełkowane
1.05
CAŁA FASOLKA - 1 wykiełkowane
POŁÓWKA - 2 wykiełkowane
3/4 - 2 wykiełkowane
4.05
CAŁA FASOLKA - 2 wykiełkowane
POŁÓWKA - USCHŁA
3/4 - USCHŁA













WNIOSKI
Substancje zapasowe mają znaczenie w kiełkowaniu fasoli. Najszybciej zaczęły kiełkować fasolki 1/2 i 3/4 lecz zawierały za mało materiału zapasowego i pod koniec badania uschły. Całe fasolki najwolniej wzrastały lecz miały odpowiednią ilość substancji zapasowej.


Agata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz